ЩОДЕННИКИ ПРЕМ’ЄРИ

Репетиція є надзвичайно захоплюючим процесом — спостерігати за нею не менш цікаво, ніж за готовим спектаклем із зали. Тож ми вирішили надати вам, любі глядачі, можливість зазирнути за лаштунки, прослідкувати як вистава зароджується, формується, еволюціонує, як з розрізнених компонентів (тексту, мізансценування, пластики, костюмів, сценографії) синтезується сценічне дійство. Задля цього ми будемо вести «щоденники прем’єри», у записах якого висвітлюватимемо щораз нові етапи підготовки майбутньої постановки режисера Андрія Лебедя «Дженнариньелло» («ЛЮБОВЬ ПО-ИТАЛЬЯНСКИ») за п’єсами Едуардо де Філіппо.

Частина 1.
Наразі актори пройшли т.зв. «застільний період» (тобто під керівництвом режисера уважно прочитали драматургію по ролях, визначились із загальною темою, ідеєю, надзавданням вистави) і вже перейшли до мізансценування — створення певної схеми існування виконавців в ігровому просторі, роботи з функціональними елементами декорацій, реквізиту тощо. Паралельно деталізуються характери персонажів, їхні взаємини один з одним. Актори ще читають свої тексти «з листа» (до речі, більшість не вчить ролі напам’ять спеціально, а запам’ятовує слова саме в такому репетиційному процесі) і працюють у «вигородках», оскільки декорації ще тільки виготовляють.

Частина 2.
Репетиції відбуваються на майданчику, де, власне, гратиметься вистава — на малій сцені ім. Беляцького. Техніки виготовили основні дієві елементи сценографії (сходи, стільці тощо), тож нині формується остаточний вигляд мізансцен. На даному етапі режисер має змогу прорахувати т.зв. темпоритм спектаклю, оскільки вже зрозумілі певні деталі — наприклад, тривалість монологів та діалогів, швидкість пересування акторів в ігровому просторі, тощо. Але окрім технічних моментів, для акторів зараз дуже важливо «домовитись» с простором, почати створювати ту особливу атмосферу, що є дуже важливою складовою будь-якої вистави.

Частина 3.
На ігровому майданчику, окрім основних елементів декорацій, поступово з’являються деталі сценографічного оформлення, тож вистава починає набувати остаточного вигляду. Актори поки репетирують без костюмів, але активно «відвідують» примірки. Виконавці вже «придумали» своїх персонажів — їхні характери, манеру поведінки, зовнішні особливості. На даному етапі головною задачею режисера є сформувати з поки що розрізнених героїв гармонійний акторський ансамбль, що став би буквально одним цілісним організмом. Над чим, власне, Андрій Лебедь зараз активно та успішно працює.

Частина 4.
Менше слів, більше дії 😉

Оставить комментарий